Jak wypromować ubrania na Pinterest?

by Joanna
jak-wypromowac-ubrania-pinterest

Twoi klienci są już na Pinterest. Codziennie wpisują w jego wyszukiwarkę frazy związane z ubraniami, stylizacjami, modą i dodatkami. Kategoria women’s fashion to przecież jedna z głównych i najbardziej popularnych na Pinterest. Dlaczego warto promować markę odzieżową na tym portalu, jak dać się zauważyć i na co zwrócić szczególną uwagę? Jak wypromować ubrania na Pinterest?

Jak mieć więcej wejść na stronę dzięki Pinterest? 5 Kroków + 2 Bonusy.

Dlaczego warto promować ubrania i markę odzieżową na Pinterest

Po pierwsze dlatego, że większość użytkowników Pinterest to kobiety, które wchodzą na ten portal po inspirację: jak się ubrać, jak wyglądać w określony sposób, jak połączyć elementy garderoby w stylową całość. Jednym z bardzo często wyszukiwanych haseł w polskim Pinterest jest m.in. stylizacja (na wieczór, weselna, sportowa, na jesień, codzienna itd.). Użytkowniczki Pinterest aktywnie poszukują pomysłów na to, co włożyć na siebie w równych momentach swojego życia i na różne okazje. Nic dziwnego, że moda/ubrania to jedna z najbardziej popularnych kategorii na Pinterest.

Po drugie, na Pinterest można skutecznie promować każdą markę odzieżową, zarówno tę która jest już znana, jak i tę z którą dopiero wystartowaliśmy. Jest tak dlatego, że Pinterest to dużo bardziej wyszukiwarka niż portal społecznościowy. Możemy więc się skupić na promocji produktu bez tej całej presji budowania ogromnej społeczności i bycia obserwowanym przez wielu ludzi, bo inaczej się nie sprzeda.

Po trzecie, większość wyszukiwań na Pinterest nie jest związanych z konkretną marką. Użytkowniczka Pinterest szuka raczej zielonej sukienki na wesele niż sukienki (+ nazwa marki). Dlatego nawet jeśli nie zna Twojego brandu, ale zdjęcie Twojego produktu będzie pasować do jej wizji, masz szansę dzięki Pinterest zamienić ją w swoją klientkę.  

Jak promować markę odzieżową na Pinterest

1. Zadbaj o odpowiednie zdjęcia

Wydawać by się mogło, że wystarczy przypiąć zdjęcia ze sklepu i gotowe. Jednak ze względu na to, że Pinterest to wizualna wyszukiwarka, musimy się bardziej postarać. Pamiętajmy cały czas o tym, że użytkowniczki Pinterest szukają inspiracji. Zdjęcia na białym tle, charakterystyczne dla Allegro i większości sklepów z ubraniami online, nie sprawdzą się na Pinterest tak dobrze jak zdjęcia, które można dobrze określić słowami – zdjęcia blogowe lub ewentualnie lifestylowe. Zauważ, jak blogerki modowe fotografują ubrania sponsorowane lub własną markę odzieżową. Są to zdjęcia, które mają ciekawe tło (kolorowa ulica, wymarzone wakacje, ładny salon). Na takim zdjęciu dzieje się dużo więcej niż tylko promocja kolejnej sukienki. Zdjęcie ma pokazywać określony styl życia w zależności od potrzeb naszej grupy docelowej. Tylko wtedy przyciągniemy na nasz profil i do sklepu osoby rzeczywiście zainteresowane naszą marką. Zdjęcie ma pobudzić to podświadome pragnienie wyglądania w określony sposób, tym bardziej, że dla kobiety ubrania to dużo więcej niż po prostu odzież.

2. Pokazuj gotowe stylizacje

Skoro jednym z bardzo często wyszukiwanych haseł na Pinterest jest stylizacja, to oznacza, że użytkowniczka Pinterest chce zobaczyć gotowy zestaw ubrań na określoną okazję. A prawie nikt takich pinów nie robi! Owszem są bardziej czasochłonne, ale pokazując, że Twój sweter pasuje do takiej spódnicy i do takich butów, a całość to idealny wybór na randkę, nie tylko inspirujesz, ale bardzo mocno zachęcasz do zakupów w swoim sklepie. Oczywiście idealnie by było, żeby po przejściu na stronę sklepu różne elementy stylizacji były dostępne w jednym miejscu, albo chociaż w czytelny sposób podlinkowane. Chodzi o to, żeby potencjalna klientka nie musiała ręcznie szukać produktów z zestawu w całym sklepie. Jednym zdaniem – ułatwiaj maksymalnie, a będą kupować.

3. Publikuj wideo-piny

Piny-wideo, na których widać ubranie w akcji, nie tylko zwracają uwagę (ruchome elementy w naturalny sposób przyciągają wzrok) i wyróżniają się wśród statycznych pinów-zdjęć , ale również pomagają zobaczyć, jak odzież prezentuje się na żywej osobie. Kupowanie ubrań w Internecie, bez możliwości przymierzenia, jest obarczone ryzykiem, że nie będzie pasować. Za pomocą wideo możesz rozwiać część wątpliwości i dać użytkowniczce ten ostatni impuls, którego potrzebuje, żeby włożyć Twój produkt do koszyka.

Jeśli potrzebujesz inspiracji, obserwuj tablicę Najlepsze Wideo Piny. Regularnie przypinam na niej ciekawe piny w formie wideo z różnych branż.

11 Przydatnych Narzędzi na Pinterest. Pobierz bezpłatny PDF i twórz piny szybciej!

4. Działaj z wyprzedzeniem

Jeśli chcemy wypromować na Pinterest stylizacje lub kolekcje związane z określoną okazją, świętami, porą roku, musimy pamiętać, że 1) piny potrzebują czasu, żeby się rozkręcić, 2) użytkownicy Pinterest to osoby, które uwielbiają planować, więc szukają i działają z wyprzedzeniem. Zakup sukienki weselnej rzadko odkłada się przecież na ostatnią chwilę. W Stanach osoby, które sprzedają produkty związane z Halloween (31 października) zaczynają działać na Pinterest już pod koniec sierpnia. Pomyśleć by można – szaleństwo tak samo jak kolędy w listopadzie, ale w tym szaleństwie jest metoda.

5. Bądź na bieżąco z trendami

Mówi się, że jeśli jakiś nowy trend pojawił się na liście trendów, to znaczy że jest już za późno, żeby dołączyć do wyścigu o klientów. W statystykach na koncie firmowym Pinterest mamy zakładkę Na czasie, w której można sprawdzić, czego obecnie szukają użytkownicy Pinteresta w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Zwykle różne mody i fascynacje docierają do Polski z opóźnieniem, więc można w tej zakładce poszukać pomysłów i inspiracji. Poza tym Pinterest publikuje co roku duży raport o nadchodzących trendach, z którym również warto się zapoznać.

6. Myśl, jak użytkowniczka Pinteresta

Jeśli używasz Pinterest prywatnie, zastanów się, jak to robisz. Jak wpisujesz frazy w wyszukiwarkę, na jakie zdjęcia zwracasz uwagę, co przyciąga Twój wzrok. Jeśli kiedykolwiek szukałaś ubrań na Pinterest, co pomogło Ci znaleźć odpowiednią rzecz, a co sprawiało, że musiałaś szukać dalej. Nie przenoś nawyków z Facebooka i Instagrama (media społecznościowe) na Pinterest (wyszukiwarka).

7. Zoptymalizuj konto

Ponieważ Pinterest to wizualna wyszukiwarka, oczywistym jest, że trzeba jego użytkownikom ułatwić wyszukiwanie.

► Stosuj odpowiednie słowa kluczowe.
► Wklejaj poprawne, dobrze zoptymalizowane linki.
► Umieszczaj piny na odpowiednich tablicach.
► Zainstaluj kod, który umożliwia korzystanie z Rich Pins.
► Dodaj przycisk Zapisz, tak żeby odwiedzający Twój sklep mogli szybko zapisać ubrania, które im się spodobają.

8. Zadbaj o doświadczenie użytkownika

Pinterest to świetne narzędzie do generowania ruchu, ale zakupy Twoich ubrań mają miejsce na Twojej stronie, Twojej platformie lub w Twoim sklepie online. Dlatego, żeby nie zmarnować ruchu, który Pinterest do Ciebie przyprowadził, trzeba zadbać o tzw. user experience bezpośrednio na stronie. Jeśli na pinie obiecujesz coś, a potem w sklepie online trudno to znaleźć, albo wyskakuje błąd 404, albo stosujesz clickbaity, marnujesz pracę włożoną w Pinterest. Pinterest kieruje do Twojego sklepu potencjalnych klientów, ale to Twoim zadaniem jest przekonanie ich, że warto u Ciebie wydać pieniądze. Jeśli np. Twoje produkty szybko się kończą, bo kolekcje są krótkie i limitowane, nie zapomnij zachęcić odwiedzających do obejrzenia tych ubrań, które dostępne są stale lub podlinkuj produkty podobne.

9. Utwórz tablicę grupową

Jeśli klienci chętnie i często zamieszczają zdjęcia Twoim ubrań na swoich mediach społecznościowych, utwórz oddzielną tablicę, na której będziesz udostępniać tylko ich stylizacje. Możesz również utworzyć tablicę grupową i zaprosić do jej współtworzenia swoich klientów, współpracujących z marką influencerów i stylistów.

Pinterest to świetne narzędzie do marketingu marki odzieżowej. Biorąc pod uwagę jakich ma użytkowników i w jakim celu oni (a raczej one) z niego korzystają, Pinterest może być nawet bardziej oczywistym wyborem niż jakikolwiek inny portal społecznościowy. Jak wypromować ubrania na Pinterest? Przede wszystkim skupić się na odpowiednim przedstawieniu swoich produktów na zdjęciach i zadbaniu o pozytywne, wygodne i bezproblemowe doświadczenie użytkownika już bezpośrednio w sklepie.

0

Related Posts