Narzędzia biznesowe i marketingowe na Pinterest

by Joanna
biznes-marketing-pinterest

W Stanach Zjednoczonych i w zachodniej Europie Pinterest jest bardzo popularny i używany nie tylko przez osoby prywatne, ale również przez firmy i marki. W Polsce ciągle jeszcze kojarzy się z tablicą korkową i inspirującymi pomysłami, czyli miejscem niebiznesowym. A przecież gdyby nie firmy i marki, tej inspiracji próżno by na Pinterest szukać. I to nie jest tak, że tylko ludzie zajmujący się rękodziełem prezentują na tym portalu swoje prace.

11 Przydatnych Narzędzi na Pinterest. Pobierz bezpłatny PDF i twórz piny szybciej!

Na Pinterest można i warto promować różne biznesy, ale w szczególności te, których produkty lub usługi da się przedstawić w atrakcyjny sposób na zdjęciu, grafice lub krótkim filmie. Jakie narzędzia dla biznesu, firm i marek udostępnia Pinterest?

1. Konto firmowe

Konto firmowe to podstawa, jeśli chcemy na Pinterest promować biznes. To ono daje dostęp do pozostałych narzędzi, więc to od niego trzeba zacząć. Konto firmowe jest darmowe i można je założyć równie łatwo i szybko, jak zwykłe, prywatne. Wystarczy kliknąć odpowiedni link na stronie głównej portalu, gdzie znajdziemy przycisk Zarejestruj.

Po utworzeniu i zalogowaniu się do konta firmowego zobaczymy jego 4 główne sekcje:
Centrum Biznesowe (Business Hub) – na tej stronie Pinterest wyświetla różne przydatne informacje i wskazówki dla naszego profilu
Utwórz (Create) – szybki dostęp do stron, na których utworzymy nowego pina lub reklamę
Statystyki (Analytics) – nie tylko statystyki, ale również możliwość sprawdzenia trendów i tematów na czasie
Reklamy (Ads) – wszystko, co potrzebne, żeby utworzyć i zarządzać reklamami

2. Potwierdzenie praw do witryny

Ta opcja znajduje się w Ustawieniach profilu. Potwierdzenie praw do witryny to „połączenie” strony, sklepu lub bloga z profilem na Pinterest. Wiąże się to z kilkoma ważnymi korzyściami. Po pierwsze, obok adresu strony pojawi się tzw. „ptaszek”, czyli symbol, który oznacza, że profil został zweryfikowany i rzeczywiście prowadzony jest przez konkretną firmę. Po drugie, kiedy ktoś zapisze zdjęcie bezpośrednio z naszej strony internetowej, obok pina pojawi się nie tylko nazwa marki i zdjęcie profilowe, ale również przycisk Follow. Po trzecie, będziemy mogli sprawdzić statystyki pinów utworzonych z potwierdzonej strony. Oprócz strony internetowej można zweryfikować także Etsy, Instagram i YouTube.

Jak mieć więcej wejść na stronę dzięki Pinterest? 5 Kroków + 2 Bonusy.

3. Rich Pins

Rich pins to piny rozszerzone lub inaczej wzbogacone (o dodatkowe informacje). W przypadku pinów produktowych ze sklepu online będzie to cena produktu i jego dostępność. Pinterest automatycznie pobiera dane bezpośrednio ze strony, dzięki czemu użytkownik widzi aktualne dane o produkcie. My z kolei mamy mniej pracy, bo przypinanie z własnej strony jest szybsze niż tworzenie pina od początku na Pinterest. Poza tym nie musimy aktualizować danych dwa razy – wystarczy, że zrobimy to bezpośrednio w sklepie.

4. Statystyki

W statystykach konta firmowego na Pinterest możemy sprawdzić m.in., które tablice cieszą się największą popularnością, które piny generują największy ruch na stronę, w jakim wieku są osoby, które odwiedzają nasz profil, a nawet z jakiego urządzenia korzystają. Dostęp do statystyk pozwala zobaczyć, jakie treści cieszą się zainteresowaniem użytkowników Pinterest i które z nich wzbudzają największe zaangażowanie.

5. Reklamy

Na Pinterest można oczywiście wykupić reklamy. Śledzenie konwersji umożliwia tag Pinteresta. Narzędzie do ustawiania i konfigurowania reklam można również wykorzystać do sprawdzania słów kluczowych i ich konkurencyjności. Płatne piny prowadzą od razu do sklepu, czyli wystarczy 1 kliknięcie, żeby użytkownik znalazł się na stronie produktu. W przypadku pinów zwykłych, organicznych użytkownik musi kliknąć dwa razy.

6. Business Access

Narzędzie, które pozwala zarządzać dostępami do konta. Dzięki Business Access możemy bezpiecznie dodawać pracowników lub partnerów (np. jeśli współpracujemy z agencją reklamową). Pracownikom i partnerom możemy również przypisywać różne role w zależności od tego, czym mają się zajmować na naszym koncie reklamowym.

7. Widgety

Dzięki specjalnym kodom można dodać na stronę sklepu tzw. widgety Pinterest, czyli przyciski i okienka, które informują odwiedzających, że działamy na tym portalu. Możemy np. zaprezentować jedną wybraną tablicę lub cały profil. Warto też skorzystać z przycisków Zapisz i Obserwuj. Widgety pomagają rozwijać profil na Pinterest, bo ułatwiają przypinanie treści i dzielenie się inspiracjami.

8. Tablice Grupowe

Tablice grupowe to tablice, które tworzymy razem z innymi osobami. To jak wykorzystamy ich potencjał do promocji biznesu zależy wyłącznie od naszej kreatywności. Do współtworzenia takiej tablicy można zaprosić osoby współpracujące z firmą (np. osobistą stylistkę w przypadku sklepu odzieżowego) albo fanów (tablica, na której mogą przypinać własne stylizacje z naszymi ubraniami lub biżuterią).

9. Karta Aktywność

Aktywność (Engagement) to karta umożliwiająca zarządzanie komentarzami i zdjęciami, które użytkownicy Pinterest dodali do naszych pinów. Dzięki tej karcie można odpowiadać na komentarze, polubić reakcje, sprawdzać kto wypróbował nasze piny, a także usunąć komentarz lub zablokować możliwość komentowania. Wygodnie i szybko, bo w jednym miejscu.

10. Zakładka Sklep

W profilu biznesowym domyślnie widoczne są dwie zakładki: Utworzone (Created) oraz Zapisane (Saved). Jeśli prowadzimy sklep internetowy, który spełnia wytyczne Pinterest dla sprzedawców, możemy mieć również zakładkę Sklep. To świetna funkcjonalność, ponieważ pozwala zaprezentować produkty, które oferujemy w jednym, bardzo dobrze widocznym miejscu na profilu.

Pinterest ciągle się rozwija. Pojawiają się nowe możliwości i ciekawe opcje marketingowe. Bywa tak, że są one dostępne najpierw tylko w niektórych krajach, więc do Polski pewne funkcjonalności mogą docierać z opóźnieniem. Mimo wszystko narzędzia dla biznesu, z których możemy już dzisiaj korzystać, sprawiają, że Pinterest to świetne miejsce do promocji polskich marek i firm.

0

Related Posts