8 głównych korzyści z Pinterest dla marketingu i sprzedaży w e-commerce

by Joanna
pinterest-korzysci

Pinterest to narzędzie, które wspiera marketing i sprzedaż nie tylko w takich niszach jak rękodzieło czy biżuteria. Praktycznie każda marka lub firma, która 1) oferuje coś, co interesuje kobiety i 2) może swój produkt przedstawić w atrakcyjnie wizualnej formie, powinna bliżej przyjrzeć się możliwościom Pinteresta. Jego potencjał marketingowy jest bardzo duży, dlatego, że Pinterest to tak naprawdę wyszukiwarka, z której użytkownicy korzystają zupełnie inaczej niż z Facebooka i Instagrama.

Jakie korzyści marketingowe wynikają z prowadzenia firmowego konta na Pinterest?

1. Większy ruch na stronę

W dłuższej perspektywie czasowej żaden inny portal nie zwiększa ruchu na stronę, bloga i do sklepu online tak jak Pinterest. Po pierwsze dlatego, że pin (grafika), którą zamieszczamy na Pinterest jest na stałe połączona linkiem z artykułem lub produktem na naszej własnej stronie. Do drugie – odpowiednio przygotowany pin to tylko obietnica, czyli zachęta, żeby kliknąć, przejść na stronę i tam zobaczyć/dowiedzieć się/przeczytać więcej. Po trzecie – treści na Pinterest nie tracą „swojej mocy” w ciągu kilku godzin (tak jak na Facebooku) lub kilkunastu minut (Twitter), tylko jeszcze przez wiele miesięcy wyświetlają się użytkownikom Pinteresta w wynikach wyszukiwania.

2. Lepszy ruch na stronę

Użytkownik Pinteresta wchodzi na portal po pomysły, inspiracje i rozwiązania. Zatem mniej więcej już wie czego szuka (z jakiej okazji, w jakim celu, w jakiej tematyce), ale nie jest jeszcze zdecydowany na konkretną markę lub produkt. Ta otwartość na nowe i jednocześnie zdecydowanie by znaleźć, sprawia, że ruch z Pinterest nie jest przypadkowy. Wprawdzie w dalszym ciągu taka osoba jest raczej w górnej części lejka zakupowego, więc już bezpośrednio na stronie trzeba ją odpowiednio pokierować, ale przeszła na naszą stronę właśnie dlatego, że nasz pin celnie trafił w jej intencję, poczucie estetyki, potrzeby, marzenie. Poza tym na Pinterest wyszukujemy obrazem, czyli przejście z Pinterest na stronę sklepu oznacza, że produkt naprawdę zaciekawił i się spodobał.

Jak mieć więcej wejść na stronę dzięki Pinterest? 5 Kroków + 2 Bonusy.

3. Wsparcie sprzedaży

Większy i lepszy (czyli bardziej ukierunkowany, stargetowany) ruch zwiększa sprzedaż w sklepie online. Właśnie dlatego Pinterest to doskonałe narzędzie do wsparcia sprzedaży. Użytkownicy (a w zasadzie użytkowniczki) Pinterest wchodzą na ten portal z zupełnie inną intencją niż na pozostałe media społecznościowe. Na Facebooku i Instagramie są po to, żeby być w kontakcie z innymi. Na Pinterest – po to, żeby znaleźć coś dla siebie. Zapisują więc przepisy, które chcą wypróbować, wyszukują ubrania i kosmetyki, dzięki którym lepiej się poczują i klikają zdjęcia miejsc, które chcą odwiedzić. Potencjał dla e-commerce? Ogromny!

4. Więcej linków na stronę

Do każdego produktu, wpisu, artykułu na blogu, strony lądowania można utworzyć więcej niż jeden pin. Dlatego z czasem dzięki Pinterest zyskujemy wiele tzw. backlinków, czyli linków zwrotnych, które prowadzą do naszego sklepu. Co więcej, Google korzysta z zasobów Pinterest i często wyświetla treści z tego portalu w swoich wynikach wyszukiwania, więc praca, którą wkładamy w rozwój profilu na Pinterest przynosi też dodatkową korzyść w postaci organicznych linków w Google.

Czy warto być na Pinterest? Pobierz bezpłatny PDF i sprawdź!

5. Łatwy dostęp do grupy docelowej

Większość użytkowników Pinteresta to kobiety, które są na tym portalu, żeby znaleźć coś, czego potrzebują, coś co je zainspiruje, coś co pomoże im rozwiązać problem lub osiągnąć konkretny cel. A ponieważ Pinterest to wyszukiwarka, dostęp do grupy docelowej, która szuka produktów w konkretnej niszy jest dużo łatwiejszy. W innych mediach społecznościowych trzeba najpierw zdobyć obserwujących i zainwestować w płatną reklamę, żeby dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą. Na Pinterest, dzięki optymalizacji, piny wyświetlają się nawet tym użytkowniczkom, które jeszcze nie obserwują naszego profilu.

6. Wsparcie sprzedaży zagranicznej

Pinterest świetnie działa np. w połączeniu z Etsy – platformą, na której ludzie z całego świata kupują nie tylko rękodzieło, biżuterię, kosmetyki, spersonalizowane prezenty, ale również pliki cyfrowe i… czekoladę. Zagraniczny ruch z Pinteresta można kierować na różne portale sprzedażowe, ale trzeba pamiętać, że miejsce, do którego użytkownik trafia, musi wzbudzić jego zaufanie. Przejście z Pinterest do polskiego, byle jak przetłumaczonego na inne języki sklepu, z opcjami płatności, których osoba z innego kraju zupełnie nie zna, raczej nie doprowadzą do sprzedaży.

7. Większa świadomość marki

Pinterest od strony użytkownika prywatnego to przede wszystkim piękne zdjęcia i grafiki. Nic tak nie zapada w pamięć i nie działa tak sugestywnie na podświadomy umysł jak właśnie obraz. Na nim opiera się fenomen Pinteresta, który świetnie można wykorzystać do zbudowania większej świadomości marki. I nie trzeba ograniczać się tylko do zwykłego pina, czyli zdjęcia lub grafiki, bo na Pinterest można publikować również wideo i w ten sposób pokazać nasz produkt „w akcji”.

8. Krótsza ścieżka zakupowa

Intencja, z którą użytkownicy Pinteresta przeszukują ten portal, jest zupełnie inna od tej na Facebooku czy Instagramie. Na Facebooku nie szuka się produktów i rzeczy w tak aktywny sposób, jak na Pinterest. Jeśli użytkownika FB coś zainteresuje, to raczej dlatego, że znajomy polecił lub wyświetliła się dobrze stargetowana reklama. Na Pinterest wchodzi się po to, żeby znaleźć – pomysł, inspirację lub produkt. Użytkownicy Pinterest są więc o wiele bardziej zdecydowani, wiedzą czego chcą i wręcz oczekują, że ktoś (czyli jakaś marka, profil) podsunie im ciekawe rzeczy do wypróbowania. Pinterest wyświetla zdjęcia produktów, więc użytkownik od razu widzi, czy dana rzecz jest w jego guście i czy wpisuje się w jego styl życia. Kiedy w wynikach wyszukiwania w Google użytkownik klika w link tekstowy, nie wie jeszcze, czy to, co zobaczy w sklepie mu się spodoba. Stąd też musi przeklikać więcej miejsc, zanim trafi w to właściwe. Na Pinterest nie ma tego problemu, bo wyniki wyszukiwania to nie linki tekstowe, ale właśnie grafiki i zdjęcia. Dzięki temu użytkownik szybciej i łatwiej może znaleźć to, co mu naprawdę odpowiada.

Podsumowując: konto na Pinterest, pod warunkiem że jest odpowiednio i systematycznie prowadzone, generuje dodatkowy ruch do sklepu online, ułatwia dotarcie do grupy docelowej i pozyskanie nowych klientów, skraca ścieżkę zakupową i zwiększa świadomość marki. Jest narzędziem, które wspiera sprzedaż i ułatwia marketing produktów. Idealnie nadaje się do promocji przeróżnych produktów, artykułów i usług dla kobiet, bo to głównie kobiety z niego korzystają. Szukają produktów nie tylko dla siebie (kosmetyki, ubrania, biżuteria), ale też dla innych (prezenty) . Dzięki Pinterest mają pomysły na urządzenie swojego życia (biznes, relacje) i przestrzeni wokół siebie (dom, zainteresowania).

0

Related Posts