Pomysły na tablice na Pinterest

by Joanna
pomysly-tablice-pinterest

Gdyby nie tablice, Pinterest pewnie nie byłby już taki fajny. Często zdarza się, że ktoś mi mówi, że Pinterest nie jest intuicyjny. A mnie trudno sobie wyobrazić bardziej uporządkowany i logiczny portal, który jednocześnie ułatwia wyszukiwanie ciekawych treści w Internecie. Jest tak właśnie dzięki tablicom, które pozwalają zapisywać i kolekcjonować wszystkie te rzeczy z sieci, które nas interesują, inspirują, zachwycają lub są zwyczajnie przydatne.

Tablice na profilu prywatnym to po prostu wypadkowa zainteresowań danej osoby. Jednak na profilu firmowym tworzy się je z myślą o kliencie i dla klienta. Pomysły na tablice na Pintereście można dość szybko wymyślić, ale warto pamiętać przy tym o kilku kluczowych kwestiach.

Jak mieć więcej wejść na stronę dzięki Pinterest? 5 Kroków + 2 Bonusy.

Co to są tablice na Pinterest

Dzięki tablicom możemy na Pinterest uporządkować treści, które zapisujemy. Tablice to kategorie tematyczne, które tworzymy samodzielnie w zależności od zainteresowań, a w przypadku kont biznesowych – w oparciu o znajomość potrzeb i zainteresowań klienta. Tablice na Pinterest są ulepszoną wersją zakładek w wyszukiwarce, bo zamiast linków tekstowych mamy zdjęcia i grafiki, które szybciej pomagają odnaleźć zapisany kiedyś pomysł lub stronę internetową.

Tablice można też porównać do kategorii lub działów w sklepie internetowym, które tworzy się po to, żeby ułatwić klientowi poruszanie się na stronie i wyszukiwanie konkretnych produktów.

Jak znaleźć pomysły na tablice

Jednym ze sposobów jest przeanalizowanie słów kluczowych, tagów na blogu i nazw kategorii w sklepie internetowym. Warto sprawdzić, jakie słowa kluczowe przyprowadzają ruch na stronę, które kategorie są najpopularniejsze, a w przypadku bloga – najczęściej klikane tagi. Taka wiedza bardzo się przyda na Pinterest, ponieważ zależy nam na tym, żeby tworzyć tablice, które będą interesujące dla użytkowników, czyli naszych potencjalnych klientów.

Oczywiście możemy również, a nawet powinniśmy, skorzystać z pomocy samego Pinterest, który podpowiada nam, jakie tematy, kategorie i wyszukiwania są popularne. Wystarczy wejść na stronę pinterest.com/ideas/ i zacząć klikać i przeglądać nisze oraz branże, które nas interesują. Jest tam sporo słów kluczowych, które mogą nam pomóc wybrać tematykę tablic na profil naszej marki lub bloga. A dodatkowo zobaczymy, jak wyglądają piny, które świetnie sobie radzą na Pinterest.

Pomysły na tablice na Pinterest

Poniżej podaję kilka przykładów z różnych branż. Nie należy ich traktować, jako jedynego słusznego sposobu tworzenia tablic i kopiować 1:1, bo podstawą wszystkich działań na Pinterest powinna być przede wszystkim znajomość klienta. Czego szuka na tym portalu? Co chce osiągnąć? Co będzie dla niego przydatne? Wtedy będziemy mieć na profilu takie tablice, które rzeczywiście przyciągają odpowiednie osoby i generują wartościowy ruch na stronę, bloga lub do sklepu.

Sklep z wyposażeniem wnętrz: lampy wiszące, kanapy i sofy, styl skandynawski, kuchnie z wyspą, dywany boho

Sklep ze zdrową żywnością: produkty bezglutenowe, przepisy keto, zdrowe koktajle, dieta wegańska

Blog finansowy: oszczędzanie, zarabianie w Internecie, inwestowanie, pieniądze cytaty, własny biznes

Sklep odzieżowy: sukienki weselne, dodatki do stylizacji, moda biurowa, legginsy, ubrania na lato, stylizacje codzienne

Blog podróżniczy: Portugalia, wycieczki samochodem, pakowanie, bezpiecznie na wakacjach, Polska na rowerach

Sklep z plakatami: plakaty do kuchni, minimalistyczne, dzika natura, cytaty, plakaty filmowe

Blog kulinarny: zdrowe desery, słone przekąski, przepisy na napoje, przepisy fit, szybkie obiady

Jak nie tworzyć tablic

Na profilu prywatnym na Pinterest możemy tworzyć takie tablice, jakie chcemy i w dowolny, wymyślny, nawet bardzo kreatywny sposób. Jednak w przypadku konta biznesowego, które ma spełniać określoną funkcję, czyli przede wszystkim generować ruch do sklepu i zwiększać świadomość marki, strukturę tablic trzeba dobrze przemyśleć.

Podstawowym błędem jest tworzenie tablic, których nie jesteśmy w stanie zapełnić treścią. Warto pamiętać, że tablica jest jak dział w sklepie. Jeżeli mamy w sklepie jedną, jedyną sofę o nazwie Comfy, która w dodatku występuje tylko w jednym modelu i kolorze, to tablica o nazwie Sofa Comfy nie ma sensu. Tablica, na której zostało zapisanych zaledwie kilka pinów wygląda pusto i nie zachęca użytkownika do przeglądania i zostania dłużej na profilu. Poza tym taka tablica nie wspiera też pozycjonowania na Pinterest.

Drugą ważną kwestią są nazwy tablic. Ponieważ Pinterest jest takim pięknym i estetycznym miejscem, wydawać by się mogło, że teksty na tym portalu również powinny być piękne, wysublimowane i kreatywne. Nic bardziej mylnego. Pinterest to wyszukiwarka, w której słowa kluczowe mają – obok zdjęć i grafik – bardzo duże znaczenie. Dlatego zamiast tworzyć oryginalne nazwy tablic, powinniśmy raczej pomyśleć, jakie słowa użytkownik Pinterest będzie wpisywał w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć produkty z naszej branży.

Wreszcie – bałagan i chaos na tablicach. Pinterest ma za zadanie ułatwiać zapisywanie i porządkowanie treści, więc warto prowadzić tablice w spójny i przemyślany sposób. Oczywista sprawa – nie zapisujemy na danej tablicy pinów, które w ogólne nie są związane z jej tematyką. W ten sposób dbamy o doświadczenie użytkownika na portalu, wspieramy pozycjonowanie profilu i jednocześnie unikamy konsekwencji związanych ze spamowaniem.

Jeśli dobrze znasz swoich klientów, jeśli wiesz, jak wyszukują Twoje produkty i jakie treści chętnie czytają, bez żadnego problemu utworzysz dla nich interesujące tablice na Pinterest. Pomysły w takiej sytuacji zwykle przychodzą same i wystarczy je „ubrać” w odpowiednie słowa kluczowe. Dobrze jest tablice zaplanować i przygotować w taki sposób, żeby wszystkie razem opowiadały historię marki i tworzyły profil na Pinterest, od którego trudno oderwać wzrok.

0

Related Posts